• PetiGIO
  • Zasady współpracy z influencerami

Zasady współpracy z influencerami

Zasady przekazywania prezentów lub próbek produktów (dalej: „zasady”)

  1. Niniejsze zasady mają zastosowanie do działalności PetiGIO Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Ostródzkiej 74H, 03-289 Warszawa (nr KRS: 0001126528, nr NIP: 5243017121, dalej: „Spółka”), polegającej na przekazywaniu prezentu lub próbki produktu przez Spółkę jako tzw. „paczki PR” (dalej: „Rzecz”) dla Influencera lub Twórcy internetowego (dalej: „Twórca”), o ile nie zostanie zawarta odrębna umowa lub zostaną podjęte inne ustalenia w tym zakresie pomiędzy Spółką a Twórcą.
  1. Spółka, w związku ze swoją promocją lub reklamą, przekazuje Twórcy nieodpłatnie Rzecz. Twórca może odmówić odebrania Rzeczy, a w takiej sytuacji Rzecz powinna być zwrócona do Spółki, chyba że Twórca i Spółka uzgodnią inaczej.
  1. Rzecz nie podlega wymianie na inną lub na ekwiwalent pieniężny a Twórca nie może zastrzec sobie określonych właściwości lub cech tej Rzeczy.
  1. W przypadku odebrania Rzeczy przez Twórcę, z momentem tego odebrania przechodzą na Twórcę wszelkie korzyści i ciężary związane z Rzeczą oraz niebezpieczeństwo jej przypadkowej utraty lub uszkodzenia.
  1. Twórca we własnym zakresie rozlicza odebranie Rzeczy pod względem podatkowym lub z tytułu danin publicznych. Spółka nie jest zobowiązana do zapłaty lub zwrotu dla Twórcy jakichkolwiek kosztów, podatków lub danin powstałych do zapłacenia po stronie Twórcy w związku z odebraniem Rzeczy lub działalnością Twórcy.
  1. Przekazanie Rzeczy przez Spółkę dla Twórcy nie stanowi zlecenia Twórcy prowadzenia reklamy lub promocji, a także nie stanowi zlecenia publikacji materiałów w mediach społecznościowych. Spółka nie akceptuje treści informacji lub publikacji Twórcy oraz to Twórca jest wyłącznie odpowiedzialny za te treści.
  1. Twórca nie jest zobowiązany do świadczenia zwrotnego wobec Spółki w związku z odebraniem Rzeczy. Wyłącznie Twórca we własnym zakresie podejmuje decyzje, czy i w jakim zakresie lub charakterze poinformuje, w szczególności w formie zdjęcia lub filmu lub postu w mediach społecznościowych na swoich kanałach lub profilach (publikacja), inne osoby, w tym swoich obserwatorów lub odbiorców swoich treści, o Rzeczy lub o jej przekazaniu przez Spółkę.
  1. W sytuacji wskazanej w punkcie „7” w drugim zdaniu, jeśli Twórca zdecyduje się na taką publikację, powinien poinformować w tym zakresie inne osoby, w tym swoich obserwatorów lub odbiorców swoich treści, o tym, że otrzymał Rzecz w prezencie. Rekomendowane określenia w tym zakresie obejmują w szczególności wskazanie: #prezent lub [prezent]; #podarunek lub [podarunek].
  1. W przypadku odebrania przez Twórcę od Spółki ponownej lub kolejnej Rzeczy w prezencie, Twórca w sytuacji wskazanej w punkcie „7” w drugim zdaniu, jeśli zdecyduje się na publikację, powinien oznaczyć ją jako materiał reklamowy oraz powinien wskazać promowaną markę. Rekomendowane określenia w tym zakresie obejmują w szczególności wskazanie: #reklama lub [reklama]; #MateriałReklamowy lub [materiał reklamowy]; #WspółpracaReklamowa lub [współpraca reklamowa]; #PostSponsorowany lub [post sponsorowany]; #MateriałSponsorowany lub [materiał sponsorowany]; Płatna Współpraca lub [płatna współpraca]; #wideo #relacja #post #materiał + #reklamowy; #sponsorowany = np. #WideoReklamowe; #RelacjaSponsorowana; Reklama marki XYZ; Płatna współpraca z marką XYZ.
  1. Twórca powinien oznaczać materiały reklamowe, które publikuje na swoich kanałach lub profilach w mediach społecznościowych w sposób czytelny, jednoznaczny oraz zrozumiały dla każdego odbiorcy. Oznaczenie takie powinno być widoczne zarówno dla stałych obserwatorów jak i dla tych, którzy zapoznają się z tymi kanałami lub profilami po raz pierwszy. Rekomendowane jest dwupoziomowe oznaczanie, czyli zarówno poprzez skorzystanie z funkcjonalności platformy w ramach której jest dany kanał lub profil w mediach społecznościowych, jak i oznaczenia we własnym zakresie (np. w opisie, na zdjęciu lub w filmie, w narracji materiału).
  1. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za brak zastosowania przez Twórcę postanowień punktów: „8.”, „9.” i „10.” powyżej. Treść tych punktów została przygotowana z uwzględnieniem „Rekomendacji Prezesa UOKiK dotyczących oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych”.
  1. Twórca uprawnia i wyraża zgodę na to, aby publikacja, o której mowa w punkcie „7” w drugim zdaniu, jeśli się na nią zdecyduje Twórca, mogła być również nieodpłatnie publikowana i rozpowszechniana w tym zakresie dalej przez Spółkę z wykorzystaniem jej kanałów lub profili w mediach społecznościowych i na jej stronach internetowych, a także Twórca wyraża zgodę w tym zakresie na nieodpłatne rozpowszechnianie swojego wizerunku, jeśli dotyczy. W przypadku odmówienia ww. zgody lub jej cofnięcia, Twórca poinformuje o tym niezwłocznie Spółkę.
  1. W zakresie nieuregulowanym w tych zasadach, zastosowanie mają obowiązujące przepisy prawa.
  1. Spółka zastrzega sobie możliwość jednostronnej zmiany treści niniejszych zasad w każdym momencie z jednoczesnym poinformowaniem o nowej treści na swojej stronie internetowej. Przy czym taka zmiana zasad nie ma zastosowania do przekazania Rzeczy zrealizowanego przed tą zmianą.
  1. Wszelkie spory wynikające z tych zasad rozstrzygane będą przez właściwy sąd powszechny w Polsce.
  1. W sprawach dotyczących niniejszych zasad lub Rzeczy, w tym również w kwestii zgłaszania reklamacji lub kontaktu, Spółka wskazuje swój adres w pkt „1.” powyżej lub adres e-mail: petigio@petigio.com .

17. Niniejsze zasady obowiązują od dnia 18 listopada 2022 r.

Dodano listę życzeń
Ulubione
Brak produktów w koszyku
0

Logowanie

Zarejestruj się

Na adres e-mail zostanie wysłany odnośnik do ustawienia nowego hasła.

Twoje dane osobowe będą wykorzystywane do obsługi Twojej witryny, zarządzania dostępem do Twojego konta oraz do innych celów opisanych na stronie polityka prywatności.